Fødselsdage og traditioner

Fødselsdag i vuggestuen

Fødselsdag er en speciel dag, og den fejrer vi selvfølgelig i vuggestuen med fødselsdagsboller, flag og sang.
Boller med flag og pynt står vores kostfaglige eneansvarlige for, når vi holder fødselsdag i vuggestuen. Derfor skal i som forældre ikke medbringe noget til vuggestuen.

Traditioner

Vi fejrer de traditionelle højtider, såsom jul, fastelavn og påske og laver aktiviteter, lege og pynt som det bliver aktuelt.

Der er selvfølgelig forskel på, hvilke aktiviteter der er meningsgivende hos de yngste og hos de ældste vuggestuebørn.

Faste arrangementer

Vi afholder med mellemrum både kaffedage for forældre samt bedsteforældredage. På disse dage er der mulighed for at drikke en kop kaffe, the eller saft og spise en bolle sammen her i vuggestuen. Det giver en god mulighed for at opleve ens barn i institutionen og for at få en hyggelig snak med både personale og andre forældre.

Til bedsteforældredag kan bedsteforældre - eller andre nære relationer - komme forbi til en hyggelig eftermiddag og få sig en kop kaffe og en bolle og være med til at plante i vores højbede sammen med deres barnebarn.